6. maj 2021

Tre KU-forskere udnævnt til fellows af Lundbeckfonden

Bevilling

Hvert år uddeler Lundbeckfonden forskningsbevillinger på 10 millioner kroner i såkaldte fellowships. I år modtager tre forskere fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet hver sådan en bevilling til deres forskning.

Portraits of the recipients

At styrke og udvikle særligt talentfulde yngre forskere inden for det sundhedsvidenskabelige område. Sådan beskriver Lundbeckfonden formålet med deres bevillinger i det såkaldte fellowship-program, hvor de hvert år støtter nyskabende forskningsprojekter.

I år modtager intet mindre end tre forskere fra Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet på Københavns Universitet sådan et fellowship. Med hvert fellowship følger 10 millioner kroner til forskning i en 5-årig periode.